Co to jest pierścień centrujący ?
Pierścień centrujący to część instalowana pomiędzy piastą koła samochodu a felgą. Celem pierścienia jest wypełnienie pustej przestrzeni pomiędzy piastą a otworem centrującym felgi. Pierścienie są zwykle wykonane z wytrzymałego tworzywa sztucznego lub aluminium.
Kiedy potrzebny jest pierścień centrujący w feldze?
Pierścienie centryczne są potrzebne, gdy otwór piasty (otwór środkowy) na obręczy jest większa niż piasta koła samochodu. Producenci felg świadomie produkują otwór centrujący w feldze tak duży, jak to możliwe aby te same felgi montować w różnych modelach samochodów z wykorzystaniem pierścieni centrujących.
Centrujący pierścień jest zazwyczaj potrzebny do felg nieoryginalnych, ponieważ oryginalne felgi zazwyczaj są z otworem środkowym w odpowiednim rozmiarze. Zwykle pierścienie są używane do felg aluminiowych a rzadziej do felg stalowych
Celem pierścieni centrujących jest idealnie wycentrować koła aluminiowego z piastą koła, aby zapobiec wibracjom i wstrząsom kierownicy podczas jazdy , które zazwyczaj pojawiają się w przedziale 80-120 km/h
Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi poradnikami:
1. Jak dobrać pierścienie centrujące do felgi