Jak dobrać pierścień centrujący do felgi aluminiowej

 

W razie problemów z doborem pierścieni centrujących proponujemy dwa sposoby:

 

METODA nr.1

 

 Pomiar pierścienia suwmiarką wg. poniższego schematu . Producenci felg i samochodów bazują na pewnych standardach dlatego proponujemy dopasowanie własnych pomiarów z przykładami które znajdują się w dalszej części strony.

 

1 - wysokość pierścienia

2 - wysokość kołnierza

3 - średnica zewnętrzna

4 - średnica wewnętrzna

 

Jeśli nie posiadamy starego pierścienia to można wykonać pomiar otworu w feldze wg. poniższego poradnika:

 

(Naciśnij poniższy link) 

>>> Jak prawidłowo zmierzyć otwór w feldze ? <<<

 

 

METODA nr.2

 

 Podanie danych felgi oraz samochodu. Przed zamówieniem danego pierścienia proszę wysłać nam dane felgi aluminiowej do której mamy zamontować pierścień. Im więcej danych tym większe prawdopodobieństwo dobrania prawidłowego rozmiaru. Na podstawie dokumentów TUV jesteśmy w stanie dobrać idealny pierścień (dotyczy europejskich felg) . 

 

Prosimy o podanie :

- marki felgi (najczęściej wybity na dekielku felgi lub na wewnętrznej części felgi

- numer KBA (wybity na rancie zewnętrznej strony felgi)

- rozmiar oraz szerokość felgi ( wybity na wewnętrznej części felgi np. 7Jx15H2 lub 6,5Jx17 )

- ET felgi ( np. ET35 , ET49)

- marka i model samochodu, rocznik, silnik

Aby zniwelować ryzyko założenia nieprawidłowego pierścienia, każdy montaż powinien zostać wykonany przez specjalistę (wulkanizatora czy mechanika). Brak pierścienia lub źle dobrany prowadzi do drgań w przedziale 80-120 km/h. W skrajnych wypadkach może doprowadzić do oderwania się koła w czasie jazdy.

 

Przykładowe rozmiaru otworu w feldze wg. producenta felgi

 (każdy producent ma w swojej ofercie również felgi z dostosowanym otworem do danego modelu samochodu. Poniższa lista przedstawia uniwersalne otwory wg. producentów felg)

60,1 mm MIM, ENZO, AEZ, DEZENT, DOTZ, ALCAR, EXIP, BWA, PLATIN

63,3 mm RIAL, ALUSTAR, ATS , ACP , ALUTEC, AUTEC , ANZIO , MiM , SCHMIDT REVOLUTION , DBV ,

               PROLINE WHEELS , MSW

63.4 mm MAM , WHEELWORLD , TOMASON , RC , OXIGIN ,PLATIN , KESKIN , CARMANI , BROCK , ADVANTI

64,1 mm BORBET, MOMO, ARTEC, R4, ZENDER ,RH , SHAPER , SMOOR , ICW , EXTRAWHEELS                        ,BINNO , AZEV , ASA , ALLOYTEC

65,1 mm PLATIN ,

66,6 mm PROLINE WHEELS , SCHMIDT REVOLUTION , CMS , DBV , PLATIN

67,1 mm MSW, FMG, STYL-AUTO, TIP-TOP,ATT,CMS,ELBA,TOORA,INTRA , PROLINE WHEELS , PLATIN

68,1 mm RONAL , SPEEDLINE, OZ, RONDEL, MELBER,STINES     

70.0 mm RIAL, AUTEC , SCHMIDT REVOLUTION , PLATIN , ATS , ANZIO , ALUTEC , ACP 

70,1 mm AEZ , DEZENT, DOTZ , ENZO , ALCAR    

70,4 mm RONDELL , ALUETT, ELBA , SPEEDS    

71,6 mm AEZ , DEZENT, DOTZ , ENZO , ALCAR  

72,0 mm MAK,TSW,TSR   

72,2 mm MOMO , MILLE MIGLIA 

72,6 mm R4, ALUSTAR, ALUTEC, MANGELS    

72.6 mm ZENDER , SMOOR , SHAPER , RH ALURAD , ICW , EXTRAWHEELS , BORBET , BINNO , AZEV ,                      ASA , ARTEC , ALLOYTEC 

72.6 mm WHEELWORLD , TOMASON , RC , OXIGIN , PLATIN , MOTEC , KESKIN , CARMANI , BROCK ,                          ADVANTI , CMS(5X112) , MAM

73,1 mm ACP,DYNAMICS,HIJOIN,STINES, FREEMAN , PROLINE WHEELS , MSW , SPARCO

74,1 mm ATT, PROLAIN , PROLINE WHEELS , DBV , PLATIN ,      

75,1 mm VALBREM, OZ,ANTERA

76,1 mm ANZIO , ACP , RIAL, ALUTEC, AUTEC , MAK, TSW/TSR , ATS, RONAL, SPEEDLINE , SCHMIDT                        REVOLUTION 

76,9 mm MAM , WHEELWORLD  , TOMASON , RC , OXIGIN , MOTEC , CARMANI , BROCK , ADVANTI ,                          KESKIN

79,5 mm MOMO , MILLE MIGLIA 

82,1 mm SPEEDLINE , BBS , RONAL

  

Przykładowe rozmiary piasty w producenta samochodu

54.1 mm Mazda, Toyota , Suzuki

56.1 mm Rover , Honda (4x100)

56.6 mm Opel , Chevrolet , Daewoo

57.1 mm Seat , Skoda, Volkswagen , Audi

58.1 mm Fiat , Alfa Romeo

60.1 mm Toyota , Renault , Dacia , Lexus , Suzuki

63.4 mm Ford, Volvo

64.1 mm Honda

65.1 mm Opel , Citroen , Volvo , Saab , Peugeot , Volkswagen (T5 itp)

66.1 mm Renault , Nissan

66.6 mm Mercedes , Audi (wybrane modele i roczniki)

67.1 mm Kia , Hyundai , Mazda , Nissan , Mitsubishi

71.6 mm Porsche , Dodge , Jeep , VW Touareg 

72.6 mm BMW

74.1 mm BMW

 

 

Pierścień centrujący w zależności od producenta może mieć różny wygląd. Najczęściej spotykane uniwersalne pierścienie centrujące są koloru czarnego i posiadają delikatny kołnierz. Stosowane są w felgach azjatyckich producentów.

 

chinskie pierscienie 

 

Producenci felg europejskich stosują bardziej zaawansowane konstrukcje pierścienia aby ułatwić montaż felgi , zwiększyć ich trwałość oraz zabezpieczyć przed wypadaniem.

 

Pierścienie zawsze montujemy na wszystkie koła !!!

 


 

Zachęcamy do starannego doboru aby jeździć bezpiecznie oraz bezawaryjnie przez długi czas.

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl