W razie problemów z doborem pierścieni centrujących proponujemy dwa sposoby:
METODA nr.1
Pomiar pierścienia suwmiarką wg. poniższego schematu . Producenci felg i samochodów bazują na pewnych standardach dlatego proponujemy dopasowanie własnych pomiarów z przykładami które znajdują się w dalszej części strony.
1 - wysokość pierścienia
2 - wysokość kołnierza
3 - średnica zewnętrzna
4 - średnica wewnętrzna
Jeśli nie posiadamy starego pierścienia to można wykonać pomiar otworu w feldze wg. poniższego poradnika:
(Naciśnij poniższy link)
>>> Jak prawidłowo zmierzyć otwór w feldze ? <<<
METODA nr.2
Podanie danych felgi oraz samochodu. Przed zamówieniem danego pierścienia proszę wysłać nam dane felgi aluminiowej do której mamy zamontować pierścień. Im więcej danych tym większe prawdopodobieństwo dobrania prawidłowego rozmiaru. Na podstawie dokumentów TUV jesteśmy w stanie dobrać idealny pierścień (dotyczy europejskich felg) .
Prosimy o podanie :
- marki felgi (najczęściej wybity na dekielku felgi lub na wewnętrznej części felgi
- numer KBA (wybity na rancie zewnętrznej strony felgi)
- rozmiar oraz szerokość felgi ( wybity na wewnętrznej części felgi np. 7Jx15H2 lub 6,5Jx17 )
- ET felgi ( np. ET35 , ET49)
- marka i model samochodu, rocznik, silnik
Aby zniwelować ryzyko założenia nieprawidłowego pierścienia, każdy montaż powinien zostać wykonany przez specjalistę (wulkanizatora czy mechanika). Brak pierścienia lub źle dobrany prowadzi do drgań w przedziale 80-120 km/h. W skrajnych wypadkach może doprowadzić do oderwania się koła w czasie jazdy.
Przykładowe rozmiaru otworu w feldze wg. producenta felgi
(każdy producent ma w swojej ofercie również felgi z dostosowanym otworem do danego modelu samochodu. Poniższa lista przedstawia uniwersalne otwory wg. producentów felg)
60,1 mm MIM, ENZO, AEZ, DEZENT, DOTZ, ALCAR, EXIP, BWA, PLATIN
63,3 mm RIAL, ALUSTAR, ATS , ACP , ALUTEC, AUTEC , ANZIO , MiM , SCHMIDT REVOLUTION , DBV ,
PROLINE WHEELS , MSW
63.4 mm MAM , WHEELWORLD , TOMASON , RC , OXIGIN ,PLATIN , KESKIN , CARMANI , BROCK , ADVANTI
64,1 mm BORBET, MOMO, ARTEC, R4, ZENDER ,RH , SHAPER , SMOOR , ICW , EXTRAWHEELS ,BINNO , AZEV , ASA , ALLOYTEC
65,1 mm PLATIN ,
66,6 mm PROLINE WHEELS , SCHMIDT REVOLUTION , CMS , DBV , PLATIN
67,1 mm MSW, FMG, STYL-AUTO, TIP-TOP,ATT,CMS,ELBA,TOORA,INTRA , PROLINE WHEELS , PLATIN
68,1 mm RONAL , SPEEDLINE, OZ, RONDEL, MELBER,STINES
70.0 mm RIAL, AUTEC , SCHMIDT REVOLUTION , PLATIN , ATS , ANZIO , ALUTEC , ACP
70,1 mm AEZ , DEZENT, DOTZ , ENZO , ALCAR
70,4 mm RONDELL , ALUETT, ELBA , SPEEDS
71,6 mm AEZ , DEZENT, DOTZ , ENZO , ALCAR
72,0 mm MAK,TSW,TSR
72,2 mm MOMO , MILLE MIGLIA
72,6 mm R4, ALUSTAR, ALUTEC, MANGELS
72.6 mm ZENDER , SMOOR , SHAPER , RH ALURAD , ICW , EXTRAWHEELS , BORBET , BINNO , AZEV , ASA , ARTEC , ALLOYTEC
72.6 mm WHEELWORLD , TOMASON , RC , OXIGIN , PLATIN , MOTEC , KESKIN , CARMANI , BROCK , ADVANTI , CMS(5X112) , MAM
73,1 mm ACP,DYNAMICS,HIJOIN,STINES, FREEMAN , PROLINE WHEELS , MSW , SPARCO
74,1 mm ATT, PROLAIN , PROLINE WHEELS , DBV , PLATIN ,
75,1 mm VALBREM, OZ,ANTERA
76,1 mm ANZIO , ACP , RIAL, ALUTEC, AUTEC , MAK, TSW/TSR , ATS, RONAL, SPEEDLINE , SCHMIDT REVOLUTION
76,9 mm MAM , WHEELWORLD , TOMASON , RC , OXIGIN , MOTEC , CARMANI , BROCK , ADVANTI , KESKIN
79,5 mm MOMO , MILLE MIGLIA
82,1 mm SPEEDLINE , BBS , RONAL
Przykładowe rozmiary piasty w producenta samochodu
54.1 mm Mazda, Toyota , Suzuki
56.1 mm Rover , Honda (4x100)
56.6 mm Opel , Chevrolet , Daewoo
57.1 mm Seat , Skoda, Volkswagen , Audi
58.1 mm Fiat , Alfa Romeo
60.1 mm Toyota , Renault , Dacia , Lexus , Suzuki
63.4 mm Ford, Volvo
64.1 mm Honda
65.1 mm Opel , Citroen , Volvo , Saab , Peugeot , Volkswagen (T5 itp)
66.1 mm Renault , Nissan
66.6 mm Mercedes , Audi (wybrane modele i roczniki)
67.1 mm Kia , Hyundai , Mazda , Nissan , Mitsubishi
71.6 mm Porsche , Dodge , Jeep , VW Touareg
72.6 mm BMW
74.1 mm BMW
Pierścień centrujący w zależności od producenta może mieć różny wygląd. Najczęściej spotykane uniwersalne pierścienie centrujące są koloru czarnego i posiadają delikatny kołnierz. Stosowane są w felgach azjatyckich producentów.
Producenci felg europejskich stosują bardziej zaawansowane konstrukcje pierścienia aby ułatwić montaż felgi , zwiększyć ich trwałość oraz zabezpieczyć przed wypadaniem.
Pierścienie zawsze montujemy na wszystkie koła !!!
Zachęcamy do starannego doboru aby jeździć bezpiecznie oraz bezawaryjnie przez długi czas.